fredag 9 april 2010

Life...

Ja, nu är vi tillbaka där igen. Jag filosoferar kring livet genom detta öppna medium.

Just nu måste jag erkänna att mycket av mina tankar kretsar kring bruk/missbruk/avhållsamhet, eller vad det nu än ska kallas. Jag har själv valt att avstå eller i varje fall dra ner på många saker som för andra ter sig ganska vardagliga. Jag orkar själv inte försvara mig för mina åsikter mer just nu och väljer därför att inte ta upp allting här. Dock måste jag ta upp min syn på alkohol då detta aktualiserats i mitt liv.

Alkohol är idag ungefär som godis... Alla har tillgång, alla brukar det, en del missbrukar det, alla vet om riskerna och några klarar inte av det! Jag har valt att tillsvidare (som alla mina motton lyder) avstå från all alkohol. Jag har begrundat detta val på att jag inte vill bygga upp ett liv på behov, bara leva ett "helgliv", försämra min hälsa eller få missbruksproblem. Det finns miljoner av motargument och jag hävdar inte att jag gör rätt utan bara att detta är min egen väg.

Alkoholist kan låta avlägset och överdrivet, men jag har sett det på ganska nära håll. Jag vill inte hänga ut någon men kan väl säga att inom min släkt finns det några med helt tydliga alkoholbesvär och andra med lite mindre problem på en mer vardaglig basis. För en utav de med uttalade problem slutade det hela med en snara runt halsen, inte bara alkohol kan beskyllas men också detta var en mycket bidragande orsak tror jag. Jag ser också då och då hur alkoholen förvandlar människor till dessa hemska bestar som uppstår kring midnatt på fredag och lördagkvällar.

Jag känner att detta inlägg inte leder någon vart och avslutar snabbt med HEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar