onsdag 24 februari 2010

Förlorare...

Jag har följt OS någorlunda i år och fått se en hel del glada vinnare men framför allt en hel del ledsna förlorare... Lettland gjorde en fantastisk kämparinsats men förlorare snöpligt mot en normalt sett mycket bättre Tjeckien i hockeyns åttondelsfinal. Jag lider med letterna precis som jag gör med den holländske skridskoåkaren som faktiskt utklassade allt motstånd på den enorma 10 000 meters distansen, men blev diskad för att han missade att byta bana med en halv meter som han egentligen bara förlorade tid på.

Ni som känner mig vet att jag ogillar tävling, även om jag älskar sport. Det är just dessa förlorare och den djuriskhet som människan uppvisar vid stridsmomentet och den oödmjukhet som ofta visas efter en kamp! Jag gillar inte att se när människor (framför allt mig själv) inte kan vara tillräckligt objektiva och se att alla människor och lag är lika mycket värda. Jag vet själv att jag blir glad när Sverige förlorar (om ni inte förstår så har jag finsk bakgrund) men det är egentligen något jag hatar med mig själv! (Inte bara för att Sverige vinner allting hela tiden, haha!).

Edit (25/2-10): Imorse åkte Sverige ut och jag ler åt varenda svensk som nu skäms... Ett tydligt tecken på att jag har en god utopi i hjärnan, men egentligen är mycket sämre än alla ni andra!

Detta gäller som alltid mig själv mer än någon annan och jag anser att jag är sämst av alla på det här, för er som inte förstått det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar