tisdag 25 augusti 2009

R.I.P

Nu har thepiratebay.org stängts av! Det är leverantören utav nätverkskaacitet som stängt av hemsidan... Detta efter att tingsrätten beslutat att kräva en halv miljon kronor av företaget.
För mer detaljer läs mer HÄR

Min personliga åsikt är verkligen bitter och jag blir så irriterad när vi ser hur tryckfrihet är bra så länge det är traditionella medier som tidingar... Helt okej med Aftonbladets artikel om Israel, men när det är Internet då är det något annat! Här är dte fritt fram för tingsrätten att kräva pengar för/anse att det är fel att ett företag går med på att tillhandahålla kapacitet för en hemsida!
Jag har hela mitt liv levt i en datoriserad värld och för mig innebär tryckfrihet mycket mera om Internet än något skrynkligt papper som någon tryckt lite bläckfärg på (!)

Internet är precis som skolan en framtidsfråga och dessa får alltid lite felvänd kritik. Aldrig lika konkret fakta som dagsaktuella frågor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar