onsdag 28 december 2011

Israel har gjort det igen!

Nyligen skrev jag om att Hamas valt att inte använda våld som primär metod. Jag skrev inte på min blogg men på andra ställen (facebook, bland vänner) om att det inte kommer dröja länge innan Israel lägger in lite våld bara för att provocera Hamas. Det ska också tilläggas att Hamas deklarerade också rätten att försvara sig och att de inte kommer att tveka om Israel använder våld.

Al-Jazeera skriver idag om IDF:s (Israeli Defence Force) attackar på Gaza, där de sägs ha dödat en före detta terroristmedlem och skadat tio andra. En annan attack ledde också till att förstöra en polisbil och skada människor i den.

Jag skrev ett tidigare inlägg som blev väldigt diffust och egentligen inte sa något. Jag skrev det i syfte att ha någonstans att fortsätta på när Israel skulle göra sitt motdrag. Återigen fick jag rätt och det enda jag kan göra är att förklara det med samma ord som senast; Israel har mer makt över fredsprocessen!

När Hamas lägger ned vapen så fortsätter konflikten som vanligt och när Israel lägger ned vapen (läs: slutar bygga bosättningar) så börjar fredsprocessen igen. Hör upp gott folk, påverka den "demokratiska" makten i området och låt dem höra hur de borde agera istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar