söndag 2 maj 2010

Humorgalan...

Ja Nu är det dags igen för TV 4 att få visa vilken god kanal de är! De samlar in pengar till behövande UNICEF:s världsförälderprojekt. "Skänk pengar så gör du världen bättre" låter väldigt vackert iallafall. Jag är som ni nog förstått väldigt intresserad av utvecklingspolitik och allt som följer med det: bistånd, fred och mycket mer! Jag älskar att se att människor ger pengar till mer behövande men!

"Kolla, jag gör narr utav alla möjliga människor och ni gillar det så kan ni skänka pengar till ett företag så att allting blir bättre och ni kan sova gott igen!" Att betala pengar till krishjälp är jättebra men löser inte alla problem, vi kan inte sova gott för det. Jag blir så irriterad över att allting handlar om hur mycket pengar de tjänar in och att som om det är en komplett lösning till hela problemet... Jag hoppas de tjänar mycket pengar för jag är övertygad om att det ger en bättre värld, men glöm inte bort det mänskliga ansvaret i det vardagliga livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar