lördag 20 mars 2010

Jag och mina bästa vän - Jag

Det kan låta egoistiskt, nonchalant kanske rent av stötande att ha en sådan rubrik. Jag syftar inte på att jag inte trivs med andra människor eller något annat liknande, men däremot på en kamp. Den kampen som jag genomför mot "det vanliga livet", och det motstånd jag hela tiden får möta. Jag förstår att människor säger emot mig, jag är radikal! Det är mänskligt och rätt att ställa frågor.

Det jag inte förstår är när jag för fram att jag vill göra saker som i klyschor låter bra, och jag får en rak höger av alla som lyssnar? Det kan handla om min vilja att bli vegetarian, eller av min vilja att inte vara så snygg som möjligt eller bara att skänka pengar åt de som behöver dem mer... Det kanske låter konstigt men för alla dessa saker har jag faktiskt fått förklara mig och utstå kritik för.

Det är väl så att vi är vana vida att tala fint och använda klyschor om att vi vill göra något bra osv. men egentligen så är det bara ett grupptrycksbaserat beteende som vi egentligen inte förväntar oss att någon verkligen gör? Nu vill jag helst inte att någon kommenterar detta för jag vill inte förklara att jag inte vill ha uppmärksamhet (för mig själv) eller någon "tycka synd-poäng".

Slutligen! Vill någon av er som läser detta (om det nu finns) få någon uppmärksamhet så ber jag er att få det för att ni gjort något bra, inte något dumt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar