torsdag 25 februari 2010

Al Jazeera

Det är kul att man aldrig slutar hitta bättre nyhetskällor än de svenska! Al Jazeera är en arabisk nyhetsbyrå som här visar sin engelskspråkiga sida! Jag gillar att det ständigt uppdateras med intressanta nyheter som INTE automatiskt är USA vridna, från främst arabiska och afrikanska länder.

Det amerikanska Time magazine är också ett intressant alternativ för den som vill ha fördjupade kunskaper och en breddad världsbild! Mycket intressanta artiklar och extremt intressant att se hur ett amerikansk magasin publicerar fakta som jag själv ibland kan se helt olikt på!

Någon som har andra goda råd?

2 kommentarer:

  1. Även om jag bryr mig om Mellanöstern och USA-frågorna (väldigt mycket faktiskt), är det uppfriskande att läsa http://www.nationalgeographic.com/ och läsa om mer universella frågor!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är väl samma sak för mig kring USA och Mellanöstern! Dock återfinns mitt intresse också i mer opolitiska verkligheter som visas i NG, dock har jag aldrig änkt på att läsa den online! SÅ tack för tipset!

    SvaraRadera