lördag 11 juli 2009

Fullt upp!

Full fart hela tiden... Idag började dagen med att åka till Falkenbergs motorbana där jag fick se STCC och en massa andra klasser, bl.a. Formula Renault. För er som inte vet så mycket om bilracing kan jag väl säga att alla förutom JTCC (Junior alltså) och Formula Renault handlar mer eller mindre om rika gubbar som vill ha kul, med några unga duktiga grabbar som undantagsfall. JTCC är unga människor men fortfarande ganska rika (antar jag) men Formel Renault som var den enda racingklassen som inte var "standardvagnsklass" var däremot riktigt intressant.

Bilarna är som små Formel 1 bilar och de unga chafförerna har alla drömmar om att en dag nå upp till just motorracingens högsta klass. Fart, fläkt och massa bensin... Riktigt kul var det. När jag nu nämner bensin måste jag också nämna att det var kul och se hur många bilar som satsade på miljövänliga metoder och använde miljöbränslen!

Nu bär det av på teater! Fullt upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar