söndag 14 februari 2010

Framtid

Jag är en av de människor som följer Carl Bildt:s blogg, som vissa skulle vilja kalla vår utrikesminister. Nu kanske ni tror jag menar något negativt med denna kommentar men tvärtom! Han är något väldigt mycket mer än en statsminister för ett land. Han har en arbetsplats som heter jorden och en arbetsgivare som heter "alla jordens problem". När man läser hans blogg inser man hur mycket en människa kan åstadkomma/påverka världen. Jag kan knappast nämna en svensk människa med så mycket verklig makt. Denna har han inte förtjänat genom titlar utan genom ett hårt arbete. Jag tror människor utomlands lyssnar på honom inte för att han är Sveriges utrikesminister utan för att han heter just Carl Bildt.

Alla människor kan ha åsikter om den regering han är med i eller den politik han för men ingen kan frånta hans storhet. Jag kan själv erkänna att vi i vissa frågor har helt skilda uppfattningar och mycket gemensamt i andra, men det spelar ingen större roll när jag ska avgöra vem jag tycker Sverige ska ha som utrikesminister. Han har ett namn som ingen annan svensk politiker kan mätas mot och detta gör honom till mitt självklara val. det enda negativa jag kan tycka är att mannen skulle kunna uträtta mer ärenden om han inte hela tiden skulle behöva bry sig om dessa svenska miniproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar