torsdag 6 augusti 2009

At night...

Det är på natten som de riktigt kreativa känslorna kommer igång. De vaknar när alla omkring börjar somna och ljudne övergår från mänskliga till naturliga, från röster och motorer till fåglar och tystnad. Det är på natten som jag mår som allra aktivast och vill skapa saker... alltså kreativ! Jag vet att många håller mig men att ännu fler är av motsatt anledning. Som ett bra exempel kan jag väl visa en bild jag tog vid midnatt igår


Därför det känns så otoligt jobbigt att sommarlovet (som varit underbart på mänga sätt) börjar ta slut och ett nytt spännande skolår tar liv, för att natten förstörs! För i det samhälle jag bor i där finns det någon som tycker att människor bör vakna vid en viss tidspunkt. Han/hon är heller inte en natt-aktiv person utan tycker att skolan kan börja vid åtta, då jag annars går och lägger mig. Självklart kan jag lägga mig tidigare och vakna tidigare men då förlorar jag en del av min egen kreativitet och därmed också min identitet! Oavsiktligt eller avsiktligt så gynnas inte de som är mest aktiva/kreativa utan de som passar in i samhället bäst. För det är så vi ska fungera här i världen... som en del i ett större pussel som endast de förnämsta ska kunna styra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar